Pagina's

zaterdag 26 mei 2018

Zonder zadel, het kan


Aangezien door een bijtwond Djarra geen zadel op kan hebben ben ik vandaag maar weer zonder zadel op gestapt. Door de weeks longeer ik en werk ik hem aan de hand, maar ik mis het rijden zo.

Dus vanmorgen weer vanaf het hek op hem geklommen  ;-)

Vorig weekend had ik alleen stap werk gedaan. Nu voelde hij al veel soepeler en vrijer aan in stap dus ik wou graag door naar draf. Djarra liet merken dat hij niet wist of dat wel een goed idee was. Dus ik heb hem echt moeten overtuigen dat ik er niet af zou vallen en dat hij geen last van mijn zitbeentjes zou hebben. Hij heeft wel gelijk met zijn bezorgdheid. Zijn zomer vacht is kort en glad en hij is heel bewegelijk en kan super snel even een stap naar links of rechts zetten als er een blaadje verkeerd ligt. De kans dat ik er dan afglijd is heel reĆ«el  ;-)

Na een draf waarbij hij aan de lange teugel met zijn neus over de grond ging lopen wisten we beide dat draven zonder zadel prima kan.

Teugels meer op maat genomen en wat meer verzameling gevraagd en hij heeft echt super fijn gelopen. Mooi aan de teugel en fijne impuls.

Beloning is na 20 minuten stoppen en hem naar de wei brengen.






Geen opmerkingen: