Pagina's

woensdag 23 mei 2018

Galop aan de hand


Galop aan de hand is waar ik naar toe wil. Als ik Djarra aan een 4 meter lijntje heb is aan springen in galop geen optie volgens Djarra. Terwijl ik weet dat hij het kan, dus de uitdaging is zoeken naar aan manier waarop hij er achter komt dat dat best kan.

Gister tijdens het longeren liep hij heel fijn. Toen heb ik als hij in galop was de cirkel verkleind naar 5 meter. Als hij hier 1 - 1,5 keer rond galoppeerde mocht hij weer groter. Dit ging super goed.

Dus vandaag de stap gemaakt dat ik hem al vlak bij me heb op zo'n 2 - 3 meter als ik galop vraag. Hij doet het weer super goed. Linksom is iets moeilijker, hier is hij duidelijk minder sterk.

Nu kan je heel diverse zijn in wat je goed vindt.... dus wat vindt ik goed in dit geval:
- Dat hij gebalanceerd aan springt in galop zonder te versnellen.
- Dat hij mooi in stelling blijft
- Dat hij er niet "uit valt" naar draf
- Dat als ik draf vraag er een gebalanceerde overgang is

Ik ben super trots op hem! Dit gaan we verder uit werken  ;-)

Geen opmerkingen: