Pagina's

donderdag 30 oktober 2008

Een heel blij paard ...

Ik baal een beetje, omdat ik nog rustig aan moet doen. Ben nog wat gammel en vaag af en toe, dus paardrijden is niet zo'n strak plan. Voordeel is dat ik niet op mijn werk hoef te verschijnen en dus Djarra alle dagen zelf kan buitenzetten en binnen halen.

En wat een genot om een super happy paard in handen te hebben! 's Morgens kan hij niet wachten tot hij naar de wei mag. Loopt ongeduldig met zijn hoofd te zwiepen (echte arabieren tik) en dartelt af en toe in draf naast me. Maar alles aan een los lang touwtje, gewoon heel blij maar gelukkig wel opgevoed. Als ik hem dan het halster af doe en het hek open, dan stap hij voorzichtig door de ergste modder ..... en vliegt dan in gestrekte draf of galop de wei in. Mocht hij de eerste zijn dan stopt hij om hinnekend de rest te roepen en gaat dan grazen.

Als ik hem 's avond ophaal staat hij zelden op me te wachten, je kan hem zo 24/7 buiten laten wat vorig jaar ook gebeurde. Maar hij gaat zonder problemen met me mee naar stal, wil dit langs de weg ook prima in een lichtvoetig drafje doen. Gewoon een vrij en blij paard.

Gisteravond heb ik hem met bijzetten gelongeerd in de redelijk zware en kleine longeercirkel. Moet hem toch enigszins aan het werk zetten af en toe. Nou 30 minuten vol aan het werk, plus warming up en cooldown, al met al bijna een uur bezig geweest. Hij zit vol in wintervacht en had echt goed gewerkt, maar geen druppel zweet en binnen no time op adem. Tegenwoordig kan hij hier zelfs (zonder de bijzetten) heel goed rond galopperen, wat eerst echt niet kon. Dus hij staat er super bij. Heerlijk. Kan niet wachten tot we weer het bos in gaan.

Geen opmerkingen: