Pagina's

donderdag 19 maart 2009

Fysio voor mezelf

Ik had de laatste tijd weer wat meer last van mijn schouders, die zitten dan redelijk vast = monikskapspier is meer een kabel dan een spier. Soms op mijn werk voelt het als of er een dolk ingestoken wordt. Soms sluimerd er een hoofdpijn. En na een dubbele training in KWB op 1 maart verslechterd het. Na 4 dagen met vriendinnen en paarden in Drenthe op vacantie en het verbeterd. Maar het blijft eigenlijk altijd.

Dus dacht ik laat ik nou eens dezelfde zorg aan mezelf besteden, zoals ik die ook aan mijn paard besteed als die niet helemaal ok loopt zonder kreupel te zijn. Dan haal ik daar als nodig een therapeut bij. Dus vandaag ben ik zelf naar de fysio geweest en ik wist echt niet of het nou wel of niet heel erg serieus was. Ik ben er aan gewend.

Nicole heeft mijn verhaal aangehoord. Mijn bewegingsmogelijkheden in kaart gebracht. Mijn wervels een voor een nagelopen. Conclusie vanaf de eerste borstwervel omlaag tot mijn onderrug zit het redelijk vast, ook mijn ribben zijn niet zo bewegelijk als zou kunnen. Ze gaat beginnen met de spieren los te maken en daarna kijken of de bewegelijkheid van de gewrichten voldoende is verbeterd of dat daar ook nog zaken vast zitten op tussen wervelschijf gebied. Als ik wat losser ben krijg ik ook oefeningen om in de sportschool te doen. Al met al een goede zaak dat ik ben gegaan.

Zo zie je maar weer hoe je aan een lang aanhoudende situatie kan wennen, ook een ongezonde situatie dus.
Poeh, wat zullen Djarra en ik straks soepeltjes rond banjeren op de wedstrijden.

1 opmerking:

Ruud zei

Hallo, hopelijk is met de fysio het een stuk beter nu?