Pagina's

woensdag 18 maart 2009

Zadel uitproberen

Het is even stil geweest. De domoor was op straat keihard op zijn knieen gevallen wat een flink groot en vooral diep gat op zijn voor knie opleverde. Dit is een week lang dik en warm en aktief geweest, daarna is het rustig geworden en geneest nu langzaam.

Hierdoor heb ik een week niet gereden en daarna, afgelopen lange weekend, 4 dagen, zalig weg geweest samen met Djarra en nog 3 vriendinnen en paarden in Drenthe. Hier heerlijke tochten gemaakt. Maar Djarra heeft erg veel problemen met het andere zadel. Hij kan hier super onder lopen. Krachtig en met een soepele verende beweging over zijn rug komt hij echt super van de grond. Ik weet niet goed hoe ik dit moet omschrijven. Maar ik voel nu voor het eerst hoe hij kan lopen als hij zijn achterhand echt goed gebruikt.
Maar ook had hij momenten dat hij echt niet wist hoe hij moest lopen en dan zet hij zijn lijf en benen vast. Mogelijk is zijn verleden hier debet aan. Wat voor een ander paard een stimulans is om beter te gaan lopen is voor hem een te grote prikkel waar hij geen raad mee weet.

Ik heb al over 2 1/2 week mijn eerste wedstrijd van dit seizoen met hem gepland. Hierdoor heb ik besloten even met de GM te stoppen om hem weer lekker en vooral stabiel aan het lopen te krijgen voor de wedstrijd. De impact is nu te groot en daarmee is het in het wedstrijd seizoen niet slim dus om een ander zadel te proberen. Heel jammer, maar ja het beestje moet er wel blij van worden tenslotte doe ik het ten eerste voor hem ;-)

Geen opmerkingen: