Pagina's

dinsdag 31 maart 2009

Fysio bij Djarra

Aangezien Djarra niet liep, zoals hij kan lopen heb ik ook bij hem de fysio gehad. Een zinvolle aktie, want hij kon wel wat hulp gebruiken. Na twee daagjes rust heb ik hem gister weer aan de longe genomen en dat zag er veel belovend uit. Ik moest hem wel even overtuigen dat de blokkades weg waren en hiermee ook de mogelijke pijn, maar dat pakt hij goed op en hij ging echt lekker lopen.
Deze week gaan we dan weer rustig rondrijden en met grondwerk en fysio-oefeningen hem verder helpen. Meer aandacht voor zijn lendenen en het kantelen van zijn bekken. Voor alle zekerheid heb ik de wedstrijd van aan komende zondag maar afgezegd, dit zou 55 km zijn over zeer wisselende bodem. In plaats daarvan wil ik wat extra trainingen inplannen de komende weken.

De wond aan zijn voorknie is echt heel mooi aan het genezen. Langzaam groeit het van de randen uit dicht. Er komen geen dikke korsten meer op die dan een gat slaan als ze los komen. Maar dunne korstjes, waar de wond als het ware mee aan het vervellen is naar nieuwe huid. Gelukkig is tijdens dit hele proces nooit sprake geweest van kreupelheid of functionele beperkingen.
Ik zie dat ik hier niets over geroepen had nog ... hij was 8 maart in stap vol op zijn knieen gevallen, geen idee hoe of wat. Het resultaat was echter een heel groot diep gat, echt doodeng. Meteen 24/7 buiten gezet een week lang, waarbij de knie alleen rond de wond dik en warm was tijdens het genezingsproces. Veel afspuiten en smeren en Arnica inwendig geven. Verder was het gewricht onbeschadigd gebleven en kon het weekendje Drenthe gewoon doorgang hebben.

Geen opmerkingen: