Pagina's

woensdag 19 mei 2010

voorzichtige opbouw

Na met hemelvaart een heel veel belovend buitenritje gemaakt te hebben had ik pas gisteravond "even" tijd voor Djarra. Dus na een vluchtige poestbeurt ben ik hem gaan longeren. Vanwege een achtergebleven modderplas een mooi klein cirkeltje dat ik naar links en rechts kon verleggen. Zo heb ik hem rustig rondjes laten draven links en rechts om. Af en toe even rechtdoor naar de andere kant en dan weer op de volte en zo kan je aardig wat varieren. Hij begon even wat voorzichtig maar je ziet hem dan snel verbeteren en lekker soepel gaan lopen. Ook, als een echte diesel, wordt hij langzaam fanatieker en dus krachtiger. Dit motiveer ik dan weer door hem af en toe wel door de grote modder plas te sturen en soms niet.

Daarna een paar keer rustig-aktief-"over zijn rug" laten aangalopperen. Hij wou even hard draven en dan met de kop omhoog aanspringen, maar dat draf tempo heb ik dus eerst weer terug gebracht naar rustig tempo maar wel krachtig. Hij kan nu heerlijk rustig en makkelijk op zo'n betrekkelijk klein rondje rond galopperen.

Afgesloten met aan een lange lijn door de grote plas uit draven. Alles bijelkaar een half uurtje bezig geweest en na zijn eten weer terug de wei in.

Geen opmerkingen: