Pagina's

maandag 18 juli 2011

Nieuwe start

In de groep is hij intussen volledig geïntegreerd. Hij had zich eerst wat afzijdig gehouden, dat doet hij altijd, en nu zie je hem steeds meer in de groep staan. En ik heb hem al met diverse kuddegenoten zien neuzen.

Ondertussen staan we al ruim 2 weken op de nieuwe stal en ben ik elke dag bij hem. De eerste week stond in het kader van acclimatiseren en de omgeving verkennen. Heel grappig is dat hij, vanaf dag 1 als ik het terrein af ga, "trekt" richting Soest. Hij heeft natuurlijk jaren lang in Soest gestaan en ik ben een keer met hem naar deze stal gereden dus op zich wel verklaarbaar. Maar het blijft toch heel opvallend hoe accuraat zijn richtingsgevoel is.

Ik ben hem toch ook rustig aan het werk gaan zetten. Eerste aandachtspunt was hem weer sterker maken in rug en buikspieren. Afwisselend aan de hand gewerkt, gelongeerd en gewandeld. En het resultaat is al merkbaar. Hij is losser in zijn lijf en loopt krachtiger als ik dat vraag. Hij is niet het type dat uitgebreid gaat lopen showen ..... Al met al ben ik heel tevreden hoe de verhuizing tot nog toe uitpakt.

Geen opmerkingen: