Pagina's

zondag 24 juli 2011

Wat doe je als het de hele dag regent?

De hele dag regen en mijn lessen 's middags zijn bij hoge uitzondering gecanceld. Dus ik heb op eens een hele middag kado. Aangezien ik Djarra bijna dagelijks wel op een of andere manier aan het werk zet wou ik nu even gewoon lekker gaan wandelen.

Poetsen kon ik overslaan aangezien hij nat uit de wei kwam. Halster met lang touwtje en een kaartje van Den Treek en we konden op weg.

Het is ongeveer 30 min. flink door wandelen om bij het grote uitrijgebied te komen. Hiervoor moeten een aantal wegen met stop lichten overgestoken worden. Zo grappig in de giet regen met een spontaan compleet afgebogen paard dat braaf blijft wachten tot het groen is: klein signaal en hij draafd lichtvoetig en langzaam met me mee over, ik kan dan heel aktief blijven lopen.
==> De draf klinkt loupe zuiver, wat top is.
We hebben hier en daar stukjes gedraafd en dat doet hij zo super braaf aan een los touwtje. Alleen op de terugweg moet ik af en toe even met een touwtje voor wapperen als hij, lekker warm gedraaid, steeds een tikkie ruimer en vlotter gaat. En dat met zijn neus bijna over de grond, het ziet er echt super uit.

In het bos heb ik me beperkt tot een super klein rondje, want de zanderige/natte ruiterpaden waren knap zwaar om te wandelen. Djarra had heel erg graag in dat zand liggen rollen, maar dat mocht hij van mij niet. Alles bij elkaar 1 1/2 uur gewandeld. Dus hij stierf van de honger toen we terug kwamen ....

Geen opmerkingen: