Pagina's

woensdag 16 november 2011

Eindelijk weer springles!

Het voorjaar 2008 dat ik voor het laatst springles had met Djarra. Wat toen in het teken stond van hem leren te ontspannen in een bak, terwijl we wat leuks doen. Het verslag hiervan moet je beslist even lezen om het grote verschil met nu te zien: http://djarra-samenopweg.blogspot.com/2008/02/derde-springles-een-groot-succes.html

Waar ik nu sta is een mooie springtuin en ik had al gezien dat Lammert Laseur hier ook les geeft. Dus nu Djarra zo lekker op weg is een springles ingepland, omdat ik weet dat hij springen leuk vindt.

Begonnen met balkjes lopen, vijf stuks .... dus dat moest hij eerst even in stap bekijken en dat mag. Dan is het goed en gaat hij er lekker overheen dus achterin nog eens 3 drafbalkjes neer gelegd. Wow, toch eerst even kijken en in stap erover, maar bij de derde keer draafde hij uit zichzelf al door!
Nu een tijdje een grote 8 gereden waarbij hij steeds over beide setjes heen moest. Omdat hij super relaxed is en ik gewoon kan rijden maakt Lammert een laag kruisje bij beide setjes balken. En na bij allebei eerst weer even gestopt en gekeken te hebben kunnen we even later ook hier via een grote 8 links en rechtsom over beide kruisjes heen. Na het kruisje krijg ik een lekker galopje, dat is precies waarvoor ik het gedaan heb!

Het ging zo voorspoedig dat we met 20 minuten gestopt zijn. Ik ben echt super blij en dit gaan we dus even wekelijks doen.

Geen opmerkingen: