Pagina's

dinsdag 21 oktober 2008

Even time out door knock out!

Ik had vorige week een heel enthousiast verslagje willen schrijven. Ik had een lesje gepland met twee anderen, balkjes lopen enzo. Djarra vindt tenslotte los springen het einde en samen met anderen heel gezellig. Dus als in de bak rijden nog spannend is dan kan je dat zo heel aantrekkelijk maken dacht ik zo.
Nou dat is gelukt. Djarra was super enthousiast en ik ook. We gingen als de brandweer. Alleen die balken waren wel eng, maar als die ze overwonnen had werd hij helemaal vrolijk. Galop op de lange zijde, afwenden balkjes kijken en lopen. Hij kan dan ook heel mooi over die balkjes gaan. Hindernisje (30 cm) vond hij dan weer eng dus weer over de balkjes aangezien de andere paarden ook stopten.

Toen dacht ik en nu gaan we echt over het hindernis! Hij lekker voorwaarts, ik stevig aanrijdend (= met druk). Hij draait op de hindernis af …….Wah! eng! Help! Moet hij gedacht hebben en knalt recht omhoog…………………………… zijn hals vol in mijn gezicht.
Mijn neus en bril hebben het niet overleeft, beide gebroken en ik even buitenwesten. Hierdoor krijgt Djarra helemaal geen begeleiding meer en hij blijft bokkend rond springen. Als ik bij kom hang ik er naast, kan niet het zadel in en heb geen teugels vast, terwijl hij nog steeds bokkend ronddraait. Dus heb ik me maar laten vallen.

Dan heb je dus een gebroken neus en een hersenschudding. Paar dagen behoorlijk van de wereld geweest. Gelukkig hebben anderen voor Djarra gezorgd. Na vier dagen even samen met iemand Djarra opgezadeld, aan de hand gewerkt en er op gezeten. Ook wat rond gestapt. Djarra heeft geen enkel trauma hier aan overgehouden! Ik ook niet! Dus nu moet ik eerst nog rustig aan doen tot mijn hoofd weer helder is en ik weer vlot kan reageren. Half uurtje loswerken of longeren gaat nu wel, maar dan zit ik aan mijn max., Djarra is dan lekker los.

Ik hoop dit weekend weer te kunnen rijden.

Geen opmerkingen: