Pagina's

zaterdag 26 juni 2010

De eerste dagen in Kootwijk

De verhuizing was donderdag echt super goed gegaan. Djarra voelde zich helemaal thuis op zijn nieuwe wei. Vrijdag heb ik hem eruit gehaald voor een klein ritje. Nou de wei uit naar stal is toch wel erg spannend.. Vastzetten en alleen achter laten om nog iets te pakken was nog even geen goed idee, maar als ik hem poets en opzadel is hij super braaf. Klein rondje om het dorp Kootwijk heen van zo'n 1 1/2 uur gedaan. We hebben zelfs een groot everzwijn gespot! Djarra vond het prima, met zo'n rondje had hij ook het (terechte) idee dat hij niet ver weg ging. Toen ik hem na het afzadelen naar de wei bracht wist hij niet hoe snel hij daar heen kon. Het liefst in gestrekte draf. Dus het is wel duidelijk dat hij het er erg naar zijn zin heeft.
Vandaag vond hij wederom het uit de wei gaan en bij stal staan om verzorgt te worden een beetje eng. Maar hij heeft geen voet verkeerd gezet en ik heb hem ook niet alleen gelaten. Er is een gras veldje waar je kan rijden en longeren en daar ben ik met hem heen gegaan. Nou alsof hij hier al jaren rond liep, niks spannend of eng, gewoon lekker lopen.

Geen opmerkingen: