Pagina's

vrijdag 18 juni 2010

reality check

Nu Djarra weer aardig op de rit is kan ik weer met hem aan de slag. En uiteraard wil ik ook graag weer aan een Endurance wedstrijd meedoen en daar dus gericht voor trainen. Ik heb mijn plannen uitgewerkt en maar eens voorgelegd aan een trainings deskundige.

Mijn plannen waren iets te enthousiast ;-).

Djarra heeft niet alleen heel lang niets gedaan hij is ook gewoon ziek geweest en dat hakt er echt goed in. Dus eerst werken aan de basis tot ik zeker weet dat ik weer een stabiel en sterk paard onder me heb. Pas daarna met gerichte wedstrijd training beginnen. Ook is het beter om niet op ons hoogste niveau in te stappen, maar eerst een niveautje lager in stappen.

Hier kan ik me heel goed in vinden. Ik was al van plan nu eindelijk serieus met Djarra richting klassieke dressuur te gaan trainen en met de verhuizing van Djarra naar Kootwijk wordt het maken van basis kilometers in die prachtige omgeving puur genieten.

Geen opmerkingen: