Pagina's

dinsdag 1 juni 2010

Training opgevoerd

Vorige week had ik 4 dagen met hem gewerkt. Maar dat was op rustig stabiel draven gericht, rijdend en aan de longe. Galop was nog niet echt aan de orde geweest. Stevig actief in draf aan het werk ook nog niet.

Maandag had hij een rust dag.

Vandaag heb ik hem in de longeerbak aan het werk gezet. Geen longeersingel/bijzetten of longeerlijn. Gewoon los, maar het bakje is niet super groot en de grond een tikkie zwaar.

Hij begon zelf over actief, omdat er met een slijptol en grof geweld metaal bewerkt werd bij een platte wagen even verder op, maar daar werd na 10 minuten mee gestopt.
Hierna heb ik de regie overgenomen. Linksom liep hij nog niet compleet los en ruim in de draf, dus even een paar keer van hand veranderen(=om laten keren) dan weer actief weg. Hierna is hij links en rechtsom lekker los en ruim.

Na een tijdje lekker actief rond draven heb ik hem gevraagd aan te galopperen. Zowaar gaat hij linksom in de goede galop vanuit het binnen achterbeen. Dit is voor hem nog erg moeilijk waardoor hij meestal helemaal naar buiten gesteld in de verkeerde galop aanspringt. Hij heeft ook moeite met de kleine volte hier in de longeerbak, maar wederom op beide kanten kan ik hem laten door galopperen: 2 - 3 rondjes. Hierna doorgewerkt met overgangen draf-stop-draf(actief) en draf-galop-draf, dit vindt hij erg leuk, maar is natuurlijk super zwaar.

Hij doet het echt super en op minimale signalen van mijn kant, heerlijk! Al met al is hij een half uur keihard aan het werk geweest. Na afloop staat hij rustig bij me te staan. Niet buiten adem, niet bezweet, maar ik zie dat hij best wel moe is. Na afloop zijn twee handjes voer gegeven. Als ik hem naar de wei breng zie ik hoe moe hij is ;-). Morgen heeft hij weer een rustdag en donderdag heb ik een heel rustig klein buitenritje in de planning. Ben benieuwd hoe hij er dan bijstaat.

Geen opmerkingen: