Pagina's

woensdag 29 juli 2015

Na regen komt zonneschijn


Na dagen van storm, wind en regen is het nu tegen de avond eindelijk wat rustiger en af en toe zonnig. Het is tegen 4 uur dat ik Djarra uit de wei ga halen en hij vindt dat een goed plan. Voordeel van een regendeken is een schoon paard.  Met poetsen voel ik dat al zijn spieren in rug en achterhand lekker los zijn. Ik neem hem mee naar een grasveldje waar in het zonnetje rustig het terrein verkennen. Langzaam vraag ik iets meer impuls en nodig ik hem uit los te laten. Hij heeft er wat moeite mee. Rustig werk ik verder als er nog een verdwaalde regenbui over komt. Djarra blijft ook bij de les en zijn best doen. Drafje op een kleine volte met accent op binnen achterbeen. Darra gaat langzaam los laten en wordt dan ook voorwaardser. Vandaag wil ik alles klein houden en een nat grasveldje helpt als herinnering daarvoor.

Na afloop ben ik toch echt heel tevreden over deze rustige maar intense sessie samen. Ik denk dat we de storm nu wel uit zijn lijf hebben gereden. Zulk weer heeft altijd effect op hem. Djarra wil het liefst nu op stal blijven en dat is prima. Als het goed is nog één regen dagje en dan komt de zomer terug.


Geen opmerkingen: