Pagina's

zondag 26 juli 2015

Storm - mooi oefen materiaal


Gister is er een zeer zware storm over het land gewaaid met veel regen. Vandaag was een ontdekkings tocht het bos in om te zien of en waar ik kon rijden. Eerste pad was volledig afgesloten door een omgevallen boom waar niet omheen te rijden was. Verderop was eigenlijk alles prima te doen. Begonnen met wat draf werk en kleine rustige galopjes.

Toen een mooi oefen pad gevonden. Een breed zand pad met goede bodem. Grote plassen water waar links en rechts langs heen te rijden was. Ze lagen op 10 - 15 meter uit elkaar. In de Working Equitation wedstrijden zitten altijd slalom lijnen die in galop genomen moeten worden met vliegende of eenvoudige wissels afhankelijk van je niveau. Dus hier lag mijn slalom lijn van plassen klaar om mee te oefenen!

Ok, galop rechts langs de eerste plas en dan terug nemen, naar de andere kant en galop links aanspringen langs de tweede plas ... etc. etc. het waren zo'n 5 plassen. Ik heb dit lijntje zo'n 4 keer genomen. We houden het bij simpele galop wissels. Voor mij is nu het belangrijkste het vlotjes en vanzelf snel achter elkaar aanspringen en terug komen. Als Djarra het door krijgt gaat hij zelf galop aanbieden en zeker richting stal gaat het best lekker. Als ik een keer te snel draai en voor een uitloper van de plas uitkom kan hij ook per direct stil staan  ;-).

Hierna had ik een super draf en heeft hij even rustig door mogen galopperen voor we op weg naar huis gingen.

Thuis heb ik zijn rug nog even met een jade schraap steen behandeld wat hij heel fijn vond. Daarna met regendeken op weer de wei op.  Heerlijk dagje zo.

Geen opmerkingen: