Pagina's

zondag 19 juli 2015

Twee keer hetzelfde maar dan anders ...


Vandaag weer met zowel Kalipso als Djarra aan het werk geweest.

Focus lag voor beide op balans en een goed gebruik van het achterbeen.

Bij Kalipso ben ik met stap en rustig draf werk aan de slag gegaan. Kalipso vindt het onder laten treden van zijn binnen achterbeen nog moeilijk. Dus hier ben ik met heel rustig uitleggen bezig en hem dan mee nemen naar een mooie stap en draf, met afdruk een ontspannen rug en mijn hand willen volgen. En als we dat rechtuit voor elkaar hebben ook een volte in en weer uit. En als hij dat helemaal lekker doet nog een stapje verder, namelijk een slangevolte  .... en ook die kon hij zonder balans verlies en met behoud van voorwaardse impuls prachtig door lopen.
Heerlijke sessie dus.

Met Djarra ben ik het bos in gegaan. Totaal ander training niveau. Met hem heb ik aan de galop gewerkt. Als arabier met een endurance achtergrond is zijn impuls graag voorwaards. Nu vraag ik wel dezelfde impuls, maar dan in dragende omhoog stuwende energie. In de linker galop is hij nog niet sterk genoeg en moet ik hem de ruimte naar voren nog geven om te voor komen dat hij blokkeert en uit de galop valt. Bij de linker galop is mooi ontspannen galopperen in een rustig tempo al goed. In de rechter galop hebben we een fantastisch stuk gehad waar al zijn power "onder" me bleef en hij soepel nagefelijk galoppeerde!
Toen ik met hem naar huis wandelde heb ik hem een paar keer moeten corrigeren, want  hij was helemaal blij en vrolijk en zo naar huis draven paste daar helemaal bij vond hij. Er naast lopen vond ik dat een minder goed plan, maar heerlijk hoe hij uit zo'n pittige training komt.

Samengevat een top zondag!


Geen opmerkingen: