Pagina's

vrijdag 18 mei 2012

Erg veel vers gras

Hele dagen in de wei staan is heerlijk, maar soms ook lastig. Begin deze week zijn de paarden naar een nieuwe wei verhuisd. Hier had dit jaar nog geen paard in gestaan en met het super groeizame weer staat hier heel veel lang gras. Eigenlijk iets te veel van het goede. De helft van de paarden krijgt dan ook meteen een grasmasker om zo de opname van gras te beperken. Toch ook een paar die koliekerig uit de wei kwamen afgelopen week.

Met Djarra redt ik het meestal met hem goed in beweging houden. Vandaag kwam ik rond 14.00 uur op stal en dan doe ik eerst zijn stal. Het voordeel van zelf de stal doen is dat je ziet hoe hij de nacht is door gekomen en die nacht is wat onrustig geweest. Hierdoor besloten even wat langer met hem rustig aan het werkt te gaan. We zijn ruim een uur in de bak bezig geweest en hij had duidelijk last van het gras. De hele tijd heeft hij lopen mesten en pas het laatste kwartiertje kon hij eindelijk lekker lopen zonder een bolle buik die in de weg zit.

Heb maar meteen nieuwe Colosan besteld, dit werkt tegen verkramping en stopt extreme gistingsprocessen. Hij vindt dit wel vreselijk vies, maar als ik dit geef voor ik ga poetsen dan kan hij na 20 minuten al lekker lopen.

Geen opmerkingen: